Salg- og leveringsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb på Parasoleksperten.dk til levering i hele Danmark, herunder brofaste øer.
Alle købsaftaler på Parasoleksperten.dk indgås på dansk.
Man skal være berettiget til at anvende kreditkort for at kunne handle på Parasoleksperten.dk.
Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 01/12/2014 og består af følgende afsnit:

 

Sådan køber du på Parasoleksperten.dk

1. Vælg den ønskede vare og læg den i indkøbskurven ved at trykke ”Læg i kurv”.

2. Afslut dit køb ved at trykke ”Til kassen” i indkøbskurven.

3. Udfyld dine adresseinformationer og gennemfør de enkelte trin i ”tjek ud” indtil du kommer til betaling.

4. Betaling gennemføres i et eksternt popup vindue.

5. Ved købets afslutning kan du printe ordrenummer.

6. Straks efter du har afsluttet bestillingen sender vi en ordrebekræftelse til din e-mail.

7. Når vi sender varen fra vores lager vil beløbet blive trukket på dit betalingskort, og der vil blive sendt en faktura til din e-mail.

 

Prisen på varerne

  • Prisen for hver enkelte vare vises på produktsiden og i indkøbskurven.
  • Prisen er inklusiv moms og afgifter, men eksklusiv fragt.
  • Fragtprisen er for levering i hele Danmark, herunder til brofaste øer, 200 kr. uanset ordrens størrelse.
  • Parasoleksperten tager forbehold for udsolgte varer samt tryk- og prisfejl. Det gælder både på print samt online her på hjemmesiden. Skulle det ske, at der opstår en prisfejl, retter vi den hurtigst muligt.
  • Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
  • Det er varens pris på købstidspunktet der gør sig gældende.

 

Betaling

Indkøbskurven viser den samlede pris for købet inklusiv moms og fragt. Dette er den samlede pris, som du betaler.
Du betaler på Parasoleksperten.dk ved at klikke på ”Godkend ordre og betal” (step X i tjek ud).

Du kan benytte nedenstående betalingskort:

Dankort / VisaDankortVisa / Visa Electron
Master Card, Maestro og JCB

Du vil blive bedt om følgende oplysninger:

Kortnummer (16 cifre på forsiden af kortet)
Udløbsdato (står på forsiden af kortet)
Kontrolcifre (tre cifre på kortets bagside)

Din betaling sker på en sikker krypteret forbindelse, som sikrer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende.

Din betaling er sikret gennem Quickpay betalingssystem, via PCI DSS certificering. Formålet med PCI Data Security Standard (DSS) er at have en fælles international standard for hvordan kreditkortdata bliver behandlet. QuickPay er certificeret efter den seneste udgave af PCI DSS Level 1. Dette er en omfangsrig proces, der bla. involverer: En lang række regler og retningslinjer for hvorledes data behandles og opbevares.

PCI-certificering begrænser desuden risikoen for svindel med kortdata og giver derved kortholdere en højere grad af tryghed og reel sikkerhed.

Vi garanterer, at vi ikke gemmer følsomme oplysninger på egne servere.

 

Ordrebekræftelse

Når du har afsluttet din bestilling sender vi en ordrebekræftelse til din e-mail.

Denne indeholder oplysninger om:

  • Produkter
  • Priser
  • Leveringsadresse
  • Betalingsmåde
  • Leveringstid
  • Kontaktinformation til Parasoleksperten
  • Informationer - fortrydelsesret og reklamationer

 

Faktura

Når din bestilling bliver sendt fra vores lager, modtager du en e-mail med vedhæftet faktura der fungerer som kvittering for købet.

Faktura indeholder følgende oplysninger:

  • Produkter
  • Priser
  • Leveringsadresse
  • Betalingsinformation
  • Leveringstid
  • Kontaktinformation til Parasoleksperten
  • Informationer - fortrydelsesret og reklamationer

  

Fragt og levering 

  • Fragtprisen er for levering i hele Danmark, herunder til brofaste øer.
  • Vi leverer vores varer med Danske fragtmænd eller GLS fra vores lager til din valgte adresse i Danmark (kun brofaste øer)
  • Alle varer leveres til kantstenen, hvilket betyder du selv skal sørge for at få varerne op på altanen, om i haven o.l.
  • Ved bestilling inden kl 14.00 er leveringstiden normalt 1-5 hverdage. Se venligst den angivne leveringstid for de enkelte produkter.
  • Er du ikke hjemme når fragtmanden kommer og er er ikke er lavet aftale om at pakken må stilles udenfor din bolig, faktureres du et genudkørselsgebyr på 290 dkk. 
  • Hvis du i beskedfeltet på ordren har angivet at varen kan stilles udenfor huset, hvis du ikke er hjemme. For eksempel under et halvtag, i garagen, på terrassen eller lignende, overgår ansvaret for pakken til dig, når den er leveret på det ønskede sted ved din bolig.

 

Fortrydelsesret            

Du kan annullere dit køb skriftligt pr. e-mail til info@Parasoleksperten.dk. indenfor 14 dage efter modtagelse af varen, derefter er der en frist på 14 dage til at sende varen retur.

I tilfælde af at ordren indeholder flere varer og disse ikke leveres på samme tid, gælder fristen fra modtagelse af den sidste vare.

Benytter dig af fortrydelsesretten, skal du selv afholde udgifterne til returnering af varen.

 

Reklamation

Hvis der er fejl eller mangler ved den solgte varer, har du i henhold til reklamationsretten ret til en ny vare, eller vi vil sørge for at reparerer varen.
Al reklamation skal ske i rimelig tid fra du har opdaget fejlen.
Hvis reklamationen er berettiget og rettidigt kan du få varen ombyttet, repareret eller tilbagebetalt. Ved tilbagebetaling vil købesummen blive overført til det betalingskort der er benyttet ved køb.

Ved reklamation, send venligst ordre nummer, beskrivelse og billeder af skaden, på evt. både emballagen og produktet til info@parasoleksperten.dk, og vi vil håndtere din reklamation hurtigst muligt.

 

Du kan returnere varen til vores lager:

A Blue Company A/S
Holmstrupgårdvej 252
8210  Århus V

Vigtigt!
Der skal medsendes en kopi af faktura ved returnering, for at identificere afsender.

Du skal afholde udgifter til returnering af varen, er reklamationen berettiget og rettidigt refunderer vi udgifterne til fragt. Tilbagebetalingen vil ske til det betalingskort der er brugt som betalingsmiddel ved køb.

 

Fejllevering

Hvis vi mod forventning sender en forkert vare i forhold til det du har bestilt, bedes du tage kontakt til

Kundeservice:
Tlf: 7027 9040 (man-tors. 9.00-16.00 og fre. 9.00-14.00)
E-mail: info@Parasoleksperten.dk

 

Beskadigede forsendelser

For Parasoleksperten er det vigtigt at alle varer leveres optimalt, der kan dog i enkelt tilfælde ske skade under forsendelsen på emballage og i værste tilfælde på produktet. Dette burde være synligt ved modtagelse af varen og derfor tilråder vi at du gør følgende:


  • Nægter at modtage varen
  • For noteret en beskrivelse af skade, herunder få fragtmanden til at notere skaden inden kvittering for modtagelse.
  • Tage foto af emballagen før varer pakkes ud til senere dokumentation

Ovenstående gør det lettere senere hen at konstatere hvorvidt skaden er sket under fragten.
Uanset om du opdager en skade ved modtagelse eller når du pakker varen ud er det vigtigt du tager kontakt til kundeservice med det samme.

 

Parasoleksperten kundeservice

Tlf: 7027 9040
Mandag - torsdag fra kl. 9.00-16.00
Fredag kl. 9.00-14.00

E-mail: info@Parasoleksperten.dk

Parasoleksperten afholder alle udgifter til returnering af en fejllevering.

14 DAGES FORTRYDELSESRET

Fra det tidspunkt du kvitterer for modtagelse af varen, har du 14 dages fortrydelsesret. Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal vi informeres pr. mail inden 14 dage, du har også muligheden for at oprette en retursag under ”min konto” på www.parasoleksperten.dk

Når du har gjort os opmærksom på at du ønsker at gøre brug af fortryddelsesretten, har du yderligere 14 dage, til at returnere varen i original emballage og væsentlig samme stand, som da du modtog den. Efter vi har modtaget din returvare, vil varens pris blive refunderet indenfor 30 dage til det betalingskort der er benyttet ved betaling.

Bemærk – Er varen ikke tilbageleveret i original emballage, vil dette medføre en værdiforringelse af varen, som modregnes i din refundering.

Omkostninger ved returnering af varen, afholdes af køber – Se afsnit om vores returneringsudgifter.

RETURNERINGSUDGIFTER

Køber skal dække udgifter til returneringen, medmindre varen var defekt ved modtagelsen (i sådanne tilfælde skal du have kontaktet parasoleksperten indenfor de første 2 måneder). 

Parasoleksperten anbefaler, at du returnerer varerne via GLS pakkepost. Der er med denne fragtform, mulighed for at spore pakken i GLS’s system. Desuden skal parasoleksperten kvittere for modtagelse, hvorved enhver tvivl vedr. modtagelse bliver fjernet.

Beregn returneringsudgifterne hos GLS her: https://gls-group.eu/DK/da/lejlighedsvise-forsendelser/prisberegner 

 

SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Du kan returnere en vare på 3 måder:

  1.     Du kan nægte at modtagelse, i dette tilfælde, skal du gøre fragtmanden / pakkeshoppen opmærksom på, at du straks ønsker at returnere varen til Parasoleksperten.
  1.     Du kan returnere varen og informere os herom pr. mail. Fra du har modtaget varen, skal du indenfor 14 dage informere os pr. mail at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. I din henvendelse skal du oplyse ordrenummer og hvilke varer du ønsker returnere. 

  2.     Du kan også returnere varen ved at oprette en retursag fra ”min konto” på parasoleksperten.dk, hvis følgende er opfyldt:

  •          Status: "afsendt" eller "leveret" 
  •          Returanmodning er oprettet indenfor 30 dage. 
  •          Bestillingen er foretaget som "kunde" og ikke som "gæst".

 

Opret returanmodning

  1.     Log på ”min konto” på Parasoleksperten.dk med din mailadresse, og dit valgte password.
  2.     Vælg "Ordrehistorik" under ”min konto”
  3.     Klik på "Detaljer" ud for den pågældende ordre.
  4.     Ved bestilling af flere varer, skal du sætte flueben i den / de pågældende varer.
  5.     Skriv en kommentar til returneringen.
  6.     Opret anmodning.

Hent vores fortrydelsesformular her.

Skulle du få brug for hjælp, er du meget velkommen til at kontakte os på info@parasoleksperten.dk

 
Returadressen:

Parasoleksperten
Holmstrupgårdvej 252

8210 Århus V

 

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg en kopi af din ordrebekræftelse, som dokumentation.

SÅDAN KLAGER DU

Hvis du ønsker at klage, skal du gøre følgende:

Send os en mail til info@parasoleksperten.dk.

Vedr. ordre, husk ordrenummer.


Bemærk – Du har også mulighed for at benytte ODR-platformen, hvis du ønsker klagesagen sendt gennem EU's online klagesystem. http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

 

Persondata politik

Det er vigtigt du føler dig tryg ved at handle med os.

Vi opfylder alle krav der er til Persondataloven, men vi er også forpligtet til at overholde reglerne i årsregnskabs- og bogføringsloven. Derfor vil relevante personoplysninger tidligst kunne slettes, når tidsfristerne i lovgivningen er udløbet. 

Når du foretager et køb hos Parasoleksperten sker betalingen gennem en sikker forbindelse, som sikrer dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for andre, se evt. under punktet ”betaling”.

Vi gemmer IP adressen hvorfra du foretager dine køb, det skyldtes vi melder alle falske betalinger til politiet. Når vi finder det nødvendigt for at imødegå lovgivningen og svindel med f.eks. betalingskort, frigiver vi konti- og andre personlige oplysninger, til politiet.

  

Hvilke oplysninger samler vi ind?   

Når du handler på Parasoleksperten.dk beder vi dig oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse og evt. anden leveringsadresse. Disse oplysninger opbevares sikkert i eget netværk, der er beskyttet bag firewalls. Oplysningerne er kun tilgængelige for betroede medarbejder hos Parasoleksperten, og disse benyttes udelukkende til at oprette ordrer, ekspedition af ordrer og ved henvendelse vedr. en ordre.

Vi benytter ikke disse oplysninger til at kontakte dig i salgs- eller reklameøjemed, da dette kræver din accept i henhold til markedsføringsloven. Hvilket også betyder du skal tilmelde sig vores nyhedsbrev hvis du ønsker at modtage dette, og det er desuden muligt at afmelde dig igen, via et link nederst i de e-mail du modtager fra os.

Vi garanterer desuden at vi ikke videregiver eller sælger din e-mail til andre virksomheder.

 

Automatiske oplysninger

Vi indsamler informationer ved hjælp af cookies, for at give dig den bedst mulige brugeroplevelse på vores hjemmeside. Hvilket også betyder vores hjemmeside kan huske dig når du besøger den fra gang til gang. Du kan enhver tid slette cookies i din browser.